Docenten en medewerkers

Alexis Moran

4&5-jarigen Engels

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Alexis Moran, native speaker Engels en moeder van twee zoontjes die ik tweetalig opvoed. Ik heb 10 jaar werkervaring in de kinderopvang en geef sinds 2012 Engelse lessen aan kinderen.

Naast een bachelor Engels, heb ik de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk afgerond en een TEYL certificaat (Teaching English to Young Learners). Ik geef met veel plezier naschoolse Engelse lessen op scholen en BSO’s. Mijn lessen zijn speciaal ontwikkeld voor kleuters: wij zingen en knutselen veel tijdens de les. Meertaligheid bij kinderen en Engelse lessen geven zijn mijn passies. Wat leuk dat ik dit met de kinderen van de CursusBSO mag delen!

Anne Renders

Capoeira gevorderden

Docente

Mijn verhaal

Met een dansachtergrond ben ik in 1999 gestart met capoeira aan het UCK bij Grupo Capoeira Brasil in Utrecht. Ik heb hiertoe besloten na het zien van een spectaculair optreden van deze groep. Het raakte me meteen en het was voor mij meteen duidelijk dat ik dat wilde gaan doen.

De cursus capoeira past enorm goed bij mensen met een speels karakter (en dus ook kinderen). Ik vind het doceren van capoeira inspirerend omdat kinderen minder remmingen/angsten hebben en geloven dat ze alles kunnen. Bij capoeira is dergelijk lef handig. Het is prachtig om mee te maken hoe kinderen door middel van capoeira zichzelf, hun lichaam, hun krachten leren kennen en hun valkuilen overwinnen. Daarom geef ik al zoveel jaar met veel plezier les aan de leuke kids van de CursusBSO.

Babiche Ronday

Beeldende musical en Je eigen korte film

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Babiche Ronday. Sinds mijn opleiding Writing for performance (faculteit Theater aan de HKU) en mijn opleiding tot Poppenspeler in 2010 maak ik objecttheater met jong en oud.
Ik maak voorstellingen voor theater, televisie en festivals. Ook geef ik les in het onderwijs op lagere en middelbare scholen, kunstacademies en op Buitenkunst.
Ik geniet van het creatieve potentieel dat kinderen zo duidelijk in zich hebben en vind het prachtig om hen met mijn projecten, lessen, cursussen en workshops te ondersteunen om zichzelf ten volle te ontwikkelen.

Chahna Willemsen

Coördinator

Mijn verhaal

Dit is een tekst blok

Chris Groeneveld

Denklab en 4&5-jarigen

Docente

Mijn verhaal

Tijdens mijn studie Humanistiek heb ik me verdiept in de vorming van de mens, zingeving en levenskunst. Tijdens mijn studie werkte ik al op verschillende plekken aan de creatieve vorming van kinderen en organiseerde ik kinderdialogen. Ik realiseerde me steeds meer dat het werken met kinderen me het allermeeste plezier en zin gaf. Dus heb ik mijn eigen bedrijfje opgericht na mijn afstuderen: ChrisKras. Hiermee oefen ik levensvaardigheden met kinderen.

Kinderen zijn filosofen in de dop: ze verwonderen zich, zijn eindeloos nieuwsgierig en stellen veel vragen. Helaas leren ze dat soms af, doordat volwassenen vaak antwoord geven op hun vragen. Door kinderen mee te geven dat ze zélf kunnen nadenken en dat hun ideeën waardevol zijn, ontwikkelen ze zelfvertrouwen. Daarnaast leren ze hun gedachten verwoorden, hun mening vormen en daar argumenten voor te geven, maar ook te twijfelen, te luisteren naar anderen en hun mening bij te stellen. Belangrijke vaardigheden voor een democratie. Daarnaast oefen ik mindfulness met kinderen. Kinderen leven vaak in het moment. Toch krijgen ze op school en daarbuiten steeds meer prikkels en wordt er al vroeg veel van ze verwacht. Mindfulness zorgt voor bewustwording van de omgeving, het lichaam, gedachten en gevoelens. Beide levensvaardigheden hebben nieuwsgierigheid als bron, en zelfkennis als opbrengst.

Chris Groeneveld van ChrisKras oefent levensvaardigheden met kinderen van 2-12 jaar. Verwonderen, spelen en onderzoeken staan centraal. Aan de hand van filosoferen en mindfulness met kinderen creëert ze denkruimte en lichaamsbewustzijn. Het gaat hierbij niet om het resultaat, maar om het proces. En dat verloopt kriskras!

Eemke Koppelman

Willie Wortel snoep(t) goed

Docente

Mijn verhaal

Als kind was ik altijd aan het onderzoeken en uitvinden, dingen uit elkaar aan het halen en nieuwe dingen maken van de onderdelen. Knutselen was mijn lust en mijn leven, en dat is het eigenlijk tot op de dag van vandaag gebleven!

Zo ben ik na de PABO de kunstacademie gaan doen en in het bijzonder theatervormgeving, omdat daar alles wat ik leuk vind samenkomt: verhalen verzinnen, nieuwe werelden creëren en dat liefst samen met een groep mensen doen. Bovendien was het ook heel praktisch: decors verzinnen en bouwen, kostuums bedenken en maken, etc.

Inmiddels heb ik sinds 1994 een eigen bedrijf: Eemke Koppelman Createur d’Ambiance, dienstverlening voor uitvoerende kunst. Naast theatervormgeving doe ik veel decoratiewerk voor feesten en evenementen, muurschilderingen e.d.

Maar het lesgeven aan kinderen is mij ook altijd blijven boeien en naast mijn theaterwerk ben ik dit blijven doen als creatieve workshopbegeleider, als techniek-docent en op kinderfeestjes. Meestal creatieve lessen, maar de laatste jaren ook techniek en wetenschap. In het schooljaar ’12-’13 gaf ik techniek- en wetenschapsles op een basisschool bij groep 1/2 t/m 6.

Bij mij staat niet het eindresultaat centraal, maar de weg ernaartoe. Nieuwsgierigheid is hierbij het belangrijkste: vragen stellen en uitproberen, zo kom je erachter hoe iets werkt en waarom en of het ook anders kan.

Ella Verhagen

Lekker in je lijf en 4&5-jarigen

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Ella, trotse boerendochter, partner, moeder en oma.

Na 20 jaar in de kinderopvang, mocht ik opnieuw kiezen wat ik wilde worden. Door mijn massage opleidingen, cursussen en het diploma Kindermassage Therapeut, weet ik waar ik echt blij van word: Het werken met kinderen!

Sinds 2018 heb ik mijn eigen massagepraktijk in Wittevrouwen: MetZonderHanden.nl. Naast de individuele op massage gerichte therapie voor kinderen, vind ik het erg leuk om met een groep aan de slag te gaan.Ik bedacht lessen met een mix van wat ik in mijn opleidingen heb geleerd. Ik combineer mindfulness, kinderyogaspelletjes, Braingym, ademspel, verhalen en meer in speelse lessen, met inspanning, ontspanning en spel.

Mijn missie is om kinderen te leren hoe ze beter de drukte uit hun hoofd kunnen halen en vertrouwen op hun lichaam. Heerlijk toch, om dat al op jonge leeftijd te leren!
Fijn om dat op de CursusBSO te kunnen aanbieden.

Daarnaast ben ik invaller, zodat je mij op meer locaties kunt tegenkomen.

Fred Dekkers

Taekwon-Do

Docent

Mijn verhaal

Fred Dekkers geeft lessen Taekwon-Do en Tigers Life Skills Education bij Tjamie Sports en is ook actief als internationaal scheidsrechter.

Mijn dochter Wieke zat toen zij jong was op Taekwon-Do. Ik zag vanaf de zijkant: dit is echt iets voor mij. Gevarieerd gezond bewegen, werken aan kracht, lenigheid en techniek om jezelf te verdedigen en het ontwikkelen van zelfbeheersing, doorzettingsvermogen en respect. Inmiddels zijn zowel Wieke als Fred ervaren zwarte banders en hebben ze deelgenomen aan verschillende wedstrijden.

Taekwon-Do is ontwikkeld in Korea en bestaat uit verschillende onderdelen: technische oefeningen, sparren, breken, zelfverdediging en tul. Een tul is een schijngevecht met denkbeeldige tegenstanders waarbij je volgens een bepaald patroon verschillende technieken uitvoert om balans, kracht en spierbeheersing te trainen. Er zijn 24 tuls die genoemd zijn naar belangrijke mensen en gebeurtenissen in de geschiedenis van Korea. Toen Wieke 13 jaar was, hebben Fred en Wieke een reis door Korea gemaakt en hebben ze tuls uitgevoerd op plekken die te maken hadden met de namen van de tuls: Boven op een berg, in een boeddhistisch klooster, bij een paleis en standbeelden, en op een boot. Tijdens de lessen doen we allerlei oefeningen en spelletjes en besteden we ook aandacht aan de Koreaanse cultuur zoals eten met stokjes of het schrijven van je eigen naam in het Koreaanse schrift. Fred is organisatieadviseur en lid van de gemeenteraad van Utrecht.

Jeniffer Leijendekkers

Streetdance

Docente

Mijn verhaal

Mijn naam is Jennifer en ik ben sinds jonge leeftijd al gek op dans. Als klein meisje danste ik al met veel plezier en vanaf mijn vijftiende begon ik met dansles geven op de vereniging waar ik les had gehad + dance company Touchée. Na mijn opleiding tot docent dans in Utrecht ben ik mijn eigen bedrijf De Dansformule gestart en geef ik onder deze naam met veel plezier dansles op zowel scholen als kinderdagverblijven en nu dus ook op de CursusBSO.

Naast het dansen kijk ik vooral naar de persoonlijke ontwikkeling van een kind binnen mijn lessen. Ik vind het belangrijk dat ieder kind zichzelf kan en mag zijn en dat is dan ook iets wat ik aanmoedig. Dans is meer dan beweging!

Jolet Lommen

4&5-jarigen bewegen en assistent Voetbal

Docente en assistent

Mijn verhaal

Mijn naam is Jolet Lommen, ik ben 25 jaar en afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener aan de Hogeschool Utrecht, accentroute Jeugd.

Sport is voor mij onmisbaar, het is een uitlaatklep. Het geeft mij ontspanning en verbinding met mijn lijf en geest en verbinding met anderen. Ik heb verschillende sporten beoefend. Tien jaar ben ik actief geweest in de vechtsport Kung-Fu en ik heb op hoog niveau gedanst. Vanaf mijn derde levensjaar ben ik te vinden op het voetbalveld.

Bij Sporting ’70 begon ik als klein meisje met voetballen. Samen met mijn vriendjes en vriendinnetjes voetballen op de club of in De Achtertuin (de speeltuin bij mijn ouderlijk huis) was het mooiste wat er was. Na vele jaren bij Sporting ’70 heb ik vervolgens mooie stappen mogen zetten. Ik ging naar SV Saestum in Zeist, heb bij VV Alkmaar gespeeld in de eredivisie en afgelopen jaar heb ik op het hoogste niveau in België gespeeld bij de KAA Gent Ladies.
Als speelster wil ik altijd het beste in mijn mede speelsters naar boven halen. Dit doe ik door hen te coachen met mijn enthousiasme en gedrevenheid, zodat zij het maximale in zichzelf naar boven halen en net een stapje extra willen zetten voor het team. Dit is ook wat ik inzet bij mijn werk met kinderen. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld ook als vrijwilligster bij de KAA Gent Foundation voetbaltraining gegeven aan kinderen uit kansarme wijken. Door de juiste coaching, vragen en ondersteuning en soms gewoon een luisterend oor bieden, hen triggeren om zelf met oplossingen te komen voor een situatie. Of het nou voetbaltechnisch is of juist om zaken naast het voetbal gaat.

Verder ben ik nooit het meisje met de droom geweest en zijn voor mij andere zaken in het leven belangrijker. Op de kinderen wil ik ook overbrengen dat je altijd je hart moet volgen en kijken waar jij gelukkig van wordt, plezier moet altijd voorop staan. Daarom heb ik nu de keus gemaakt om te stoppen met voetballen op hoog niveau, het is goed zo en tijd voor nieuwe avonturen. Naast mijn werk bij de Cursus BSO ga ik starten met een nieuwe opleiding Interior Design & Styling aan de Jan des Bouvrie Academy.

Lieke Macville

Fotolab en assistent Sport & spel

Docente en assistent

Mijn verhaal

Hey! Mijn naam is Lieke. Ik ben het liefste buiten en in beweging te vinden. In mijn vrije tijd ontspan ik door mijn 100 planten te verzorgen, in de zon te genieten met een dummy op schoot, heerlijke dingen te bakken en struin ik Pinterest af op zoek naar inspirerende DIY’s om ze daarna uit te proberen.

In 2020 heb ik de opleiding Fine Art & Design in Education op de HKU afgerond. Ik ben afgestudeerd als een kleine duizendpoot die veel kan en van alles leuk vindt. Ik heb onderzoek gedaan naar een burn-out, stress en de invloed hiervan op het creatieve vermogen. In de beeldende kunst ben ik verwonderd door vloeibare processen en optische illusies die ik het liefst vastleg met mijn camera. Ik hou er van om met mijn handen te werken; veel frutselen, knutselen en knoeien.

Ik haal mijn plezier ook uit het overdragen van technieken aan iedereen die hiervoor openstaat. Ik werk met veel liefde bij de CursusBSO waar ik creatief en sportief met kinderen in de weer ben. Het belangrijkste vind ik dat we plezier hebben en ontspanning kunnen vinden in wat we doen.

Lizet Willems

Zimihc

Coördinator

Mijn verhaal

Mijn naam is Lizet, ik heb theater met de paplepel ingegoten gekregen. Mijn beide ouders zijn dramadocent en namen mij van jongs af aan mee naar vele voorstellingen. Ik ben bij wijze van spreken opgegroeid in de coulissen van het theater.

Ik heb veel toneelgespeeld, lesgegeven en theatervoorstellingen gemaakt. Wanneer ik met een nieuwe groep begin, kijk ik eerst goed wie de kinderen zijn en wat zij kunnen en willen. Op deze manier kan ik zien wat zij willen en kunnen leren.

Ik vind het heel belangrijk dat de sfeer in de groep fijn is. In een veilige, warme omgeving groeit je zelfvertrouwen en zit je lekkerder in je vel. Dit heb ik met name geleerd bij mijn opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming. Als dit aan de orde is kan je ook veel beter toneelspelen. Ik hou zelf vooral van toneelstukken waarbij het publiek zich helemaal kan inleven in het spel en de emoties van de acteurs. In de vorige periode heb ik dramales gegeven aan kinderen van 4 en 5 jaar en hier gaat het mij meer om emoties te leren kennen, dieren en mensen na te kunnen doen en zelfverzekerder te worden met bewegen en spreken.

Maartje Beem

Koken en Bakken

Docente

Mijn verhaal

Hallo! Mijn naam is Maartje. Al op mijn zestiende ben ik terecht gekomen bij de CursusBSO voor een middelbare school stage. Dit vond ik zo leuk dat ik sinds dien niet meer weg ben gegaan. Jaren lang heb ik met heel veel plezier als ondersteuner bij de kook- en bakcursus gewerkt. Dit jaar besloot ik om, naast mijn studie klinische wetenschappen, de gespecialiseerd pedagogisch medewerker te volgen. En nu geef ik de kook- en bakcursus zelf.

Zowel in de keuken staan als werken met kinderen zijn al lange tijd passies van me. Mijn moeder zei vroeger al tegen me “Maartje, jij moet later gaan bakken met kinderen.” Dat ik dat nu echt aan het doen ben vind ik super gaaf! Ik vind het leuk om tijdens de kookcursus samen met de kinderen te experimenteren met gezonde alternatieven en lekkere recepten.

Margriet Pen

Knutselbubbel en Textiel atelier

Coördinator en Docente

Mijn verhaal

Mijn naam is Margriet Pen, ik ben 55 jaar en moeder van drie volwassen kinderen en oma van twee kleinzoons. Ik kom uit Zutphen en groeide op bij ouders die creativiteit door de pap van alle kinderen mengden. Aan het eind van mijn kindertijd beheerste ik veel verschillende technieken en was mijn creativiteit makkelijk toegankelijk.

Ik ging in Utrecht aan de Hogeschool voor de Kunsten theater en drama studeren. Ik heb de opleiding met veel plezier gedaan en heel veel geleerd, maar het bleek tijdelijk leuk. Ik ben altijd blijven maken en zo werd ik steeds beter in de technieken die ik al beheerste en leerde ik, waar me dat leuk leek of nodig was, nieuwe bij.

Dat bleef niet onopgemerkt en dus werd ik gevraagd om op de school van mijn kinderen vormgevingsklusjes te doen en met de leerkracht van groep 7 samen de handenarbeidlessen mee te bedenken en geven. Daarna werd het steeds meer: een vormgevingsopdracht, een baantje op een andere school, workshops als vakleerkracht op verschillende BSO’s, open atelier in mijn eigen huiskamer en ruim 5 jaar als pedagogisch medewerker op een gewone BSO, met de nadruk op knutselen. Kortom, een schat aan leermomenten en een bak aan ervaring.

Ik heb bijzonder veel plezier in het werken met kinderen. Ik hou ervan de eigenheid van elk kind aan te spreken en te stimuleren. Technieken aanleren vind ik belangrijk, ik hou er van ze iets te laten maken waar ze trots op zijn, op de grens te werken van wat ze al kunnen. Daarnaast leer ik ook van kinderen, elke dag opnieuw.

Op de CursusBSO geef ik textiele werkvormen. Hergebruik heeft daarin zeker een plek, want dat doe ik eigenlijk het liefst: van iets ouds weer iets mooi nieuws (laten) maken.

Marijn van Wilsum

Kunst, kwast en penseel en 4&5-jarigen

Docente

Mijn verhaal

Hoi, Mijn naam is Marijn.

Door verschillende materialen en technieken te ontdekken leer ik ook mezelf beter kennen. Daarom heb ik Fine Art and Design in Education gestudeerd aan de HKU. Ik heb toen iedere werkplaats veroverd en nog steeds kom ik hier regelmatig. Nu ik ben afgestudeerd lijkt mijn huis meer en meer op een atelier. Ik geniet hier enorm van keramiek, etsen en het lezen over kunst.

Werken met kinderen is voor mij een grote inspiratie. Kinderen zijn geboren kunstenaars. Ze hebben de speelse en experimentele houding waar veel kunstenaars jaloers op kunnen zijn. Door expressie te geven aan gedachten en gevoelens kunnen we deze delen. Ik ontwerp lessen door verbindingen te leggen tussen de belevingswereld van de kinderen en het werk van diverse kunstenaars. Zo is kunst niet iets elitairs maar bevind het zich in het leven van iedereen.

Op de BSO heb ik de Knutselbubbel gegeven, de 4, 5 jarige cursus en aankomende periode start ik de Kunstbende. Vaak sla ik achterover van de mooie verhalen en inzichten die de kinderen opdoen tijdens het maken. De oneindige fantasie en enthousiasme krijgen vorm en hier word ik ontzettend gelukkig van.

Michelle Buffart

Parnassos

Coördinator

Mijn verhaal

Ik ben Michelle Buffart, ik ben op maandag, dinsdag en donderdag de coördinator op Parnassos. Ik ben van oorsprong creatief therapeut beeldend vormen en heb al veel in mijn leven met kinderen gewerkt.

Ik ga nu bij de CursusBSO het vierde schooljaar in. Het leuke aan het werken op de CursusBSO is om met allemaal creatieve docenten samen te werken en om dagelijks de blije gezichten van de kinderen te zien. Ze leren op de CursusBSO veel, vooral ook niet allerdaagse dingen, zoals bijvoorbeeld zelf vuur maken, striptekenen, zelf leuke circus acts maken of meer zelfvertrouwen krijgen bij Capoeira. Het is leuk om de kinderen te zien groeien en om ze gedurende de jaren in de verschillende cursussen groot te zien worden.

Het werken in het team voelt als een grote familie en een ieder draagt zijn steentje bij om het de kinderen zoveel mogelijk naar hun zin te maken. We zijn er voor de kinderen en voor elkaar.

Senna van Dijk

Hier moet de cursus komen

Hier moet de functie komen

Mijn verhaal

Dit is een tekst blok

Susanne van Hall

Turnen

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Susanne van Hall, geef al heel veel jaren turnlessen. Op dit moment geef ik alleen de wedstrijdmeisjes les, maar in het verleden heb ik ook jongens, meisjes en kinderen met een beperking les gegeven. Wat ik zo fijn vind aan het turnen is dat iedereen met een blij gezicht de gymzaal uit loopt omdat hij/zij weer wat geleerd heeft. Of dit nu groot of klein is dat maakt niet uit, ik ben trots op ze.

Verena Willemse

Groen kriebels

Docente

Mijn verhaal

Hoi, ik ben Verena en ik ben kunstenares en docente met een groen hart. Ik ontwikkel en verzorg bijzondere kunstprojecten op maat voor alle leeftijden.

Aan de hand van een gewenst thema, materiaal of techniek verzorg ik lessen waarbij kinderen hun eigen creativiteit ontdekken en ontwikkelen. Ook de koppeling aan lesstof van diverse schoolvakken is mogelijk. Hierdoor ontstaat verdieping van kennis en leren kinderen met plezier, terwijl ze ervaren wat kunst voor hen kan betekenen.

Vaak leg ik verbanden met techniek, wetenschap en natuureducatie. Het doen van proefjes en onderzoek hoort daar natuurlijk bij en is hartstikke leuk! Duurzaamheid vind ik heel belangrijk en dat zie je duidelijk terug in het materiaalgebruik.

In de workshops zijn het creatieve proces en het eindresultaat even belangrijk. Ik vind niets mooier dan een kind dat glundert van trots over wat het heeft bereikt. Kom verzinnen, vergelijken, verbinden, vervormen en verwonder je!

Wietske Vogels

Circus en Hoelahoep & Acrobatiek

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Wietske Vogels, woon in Tienhoven en ben circustheatermaker. Uit wat ooit begon als een hobby vuurdansen, is mijn passie voor circus ontstaan.

In 2007 ben ik de opleiding ‘Circus and Performance Art’ aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg gaan volgen waar ik in 2011 afstudeerde. Sindsdien maak ik acts en voorstellingen voor festivals, theaters en scholen. Meestal voor familie- en kinderpubliek. Daarnaast geef ik af en toe les en workshops. Ik heb verschillende disciplines beoefend: zwaaiende en statische trapeze, cloud swing, tissue, verticaal touw, partner acrobatiek. Maar nu draait alles bij mij om cirkels. Mijn voornaamste circusspecialisaties zijn hula hoop, ring-manipulatie en luchtring.

Onlangs heb ik een clownsopleiding gedaan bij de School voor Clown & Leven hier in Utrecht. Erg leuk! Voordat ik de weg van het circus in ben geslagen heb ik gestudeerd en gewerkt in de zorg. Ik heb de opleidingen SPW en HBO-V afgerond en gewerkt in de verstandelijk gehandicapten zorg en kinderopvang.

Xenia Wever

Capoeira en Ontdek je talent

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Xenia Wever en ik werk al een aantal jaren met veel plezier bij de CursusBSO. Naast het werk bij de BSO geef ik bijles aan kinderen van de basisschool. In de zomer werk ik vaak in een speeltuin. In mijn vrije tijd teken, schilder en lees ik graag. Verder beoefen ik nu al zo’n 6 jaar capoeira.

Een vriendin heeft ooit gezegd: ‘Ik kan me geen Xenia voorstellen zonder kinderen.’ Toch was het voor mij zoeken naar wat ik dan precies wilde “worden”. Ik heb mijn bachelor Pedagogische Wetenschappen afgerond en daarna mijn master Gezinspedagogiek en doe nu deeltijd pabo. Binnenkort mag ik mezelf een echte “juf” noemen.

Via Anne Renders ben ik een aantal jaar geleden bij de CursusBSO terechtgekomen. Ik ben één van de vaste “capoeirajuffen” bij de BSO maar ik geef ook weleens een andere cursus zoals Ontdek je talent. Daarnaast haal ik verschillende groepen kinderen op van school. In mijn cursussen is er natuurlijk een basis die ik de kinderen wil leren maar de precieze invulling van de cursus is elke keer anders, gebaseerd op wat de kinderen willen en kunnen.

Het werken met de kinderen op de BSO maakt mij gelukkig en in mijn werk probeer ik ook bij te dragen aan het geluk van de kinderen. Ik geniet elke keer weer evenveel van het geven van de cursussen als van de interactie met de kinderen. Geen enkel kind is hetzelfde en ook elke groep is anders. Dat vind ik interessant en leuk!

Als de kinderen het naar hun zin hebben, zich veilig voelen en zich gezien en gehoord voelen, als ik ze zie groeien, ben ik blij en is mijn doel bereikt!

Yink Goossens

Striptekenen

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Yink Goossens. Afgestudeerd als beeldhouwer. In mijn atelier werk ik aan mijn passies tekenen en naaien.

Ik ben ooit als kunstenaar begonnen in een Reggio Emilia kinderatelier, en dat klopte meteen. (De Reggio Emilia-visie gaat meer uit van luisteren dan van vertellen en dus van de creativiteit en onderzoeksdrang die kinderen zelf al hebben.) Ik probeer meer te luisteren dan te vertellen hoe het moet, en help graag met het realiseren en écht maken van hun plannen.

Heeft u een vraag? neem dan gerust contact met ons op: