Docenten en medewerkers

Alexis Moran

4 t/m 6 jarigen Engels

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Alexis Moran, native speaker Engels en moeder van twee zoontjes die ik tweetalig opvoed. Ik heb 10 jaar werkervaring in de kinderopvang en geef sinds 2012 Engelse lessen aan kinderen.

Naast een bachelor Engels, heb ik de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk afgerond en een TEYL certificaat (Teaching English to Young Learners). Ik geef met veel plezier naschoolse Engelse lessen op scholen en BSO’s. Mijn lessen zijn speciaal ontwikkeld voor kleuters: wij zingen en knutselen veel tijdens de les. Meertaligheid bij kinderen en Engelse lessen geven zijn mijn passies. Wat leuk dat ik dit met de kinderen van de CursusBSO mag delen!

Angela Dirven

Acrobatiek en meer

Docente

Mijn verhaal

Mijn naam is Angela Dirven en ik ben al jaren artiest/theatermaker en docent acrobatiek (en circus)

Toen ik eenmaal kennis maakte met partner-acrobatiek raakte ik besmet door het acrobatiek-virus. Partner-acrobatiek doe je zonder voorwerpen, dus alleen maar trucs met z’n twee of meer. Het is behalve een fysieke ook echt een sociale bezigheid.

Nadat ik gegrepen was door dat virus en ik ook talent bleek te hebben ging ik zo veel trainen dat ik al snel in een groepje kwam met acrobaten die daarmee optraden.  Dat wilde ik ook!
Mijn verlangen was zo groot dat het alle angsten (ik had nog nooit opgetreden voor publiek) opzij schoof en ik ging als een speer vooruit. Ik wilde alles leren.

Ik maak nu korte voorstellingen met acrobatiek, maar altijd met een theatrale lijn er in. Bijvoorbeeld als buitenaards wezen of  als etalagepop. Ook speel ik een soort van typetjes (stokstaartje, Siamese tweeling). Ik werk veel in het buitentheater, maar ook soms op scholen en andere evenementen. Inmiddels is mijn focus al een tijd aan het verschuiven en heb ik een clownsopleiding gevolgd. Dat was een nieuw soort virus en de clown in mij ontwaakte. En die probeer ik te verwerken in nieuwe voorstellingen. Een mooie nieuwe uitdaging.

Ik heb jaren gewerkt voor het jeugdcircus in Amsterdam (Circus Elleboog). En ik geef acrobatiekles aan volwassenen.

Ik vind het heel leuk om bij de CursuBSO een lange cursus te geven aan een kleine groep, want dan heb ik tijd om de kinderen te leren kennen. Dat maakt voor mij het les geven leuker en ik kan ieder dan ook de aandacht geven die hij/zij nodig heeft. Mijn streven is om ieder kind te kunnen laten groeien. Nieuwe trucjes leren is mooi en uitdagend en kan je zelfvertrouwen geven. Maar vooral dat ieder kind zijn/haar eigen mooie zelf kan zijn in de groep vind ik belangrijk. Creatief bezig zijn en spelen ook, want kinderen moeten al zoveel in deze tijd.

Acrobatiek is voor mij een  supermooie manier om hiermee bezig te zijn. Naast acrobatiek en clownen hou ik ook heel erg van dansen en zingen en ben ik heel graag in de natuur.

Anna Stam

Musical

Docente

Mijn verhaal

Met yoga kwam ik voor het eerst in aanraking toen ik nog een kind was. Niet door het zelf te doen, maar door op te groeien in een gezin waarin beide ouders naar yogales gingen en regelmatig hun matje in de woonkamer uitrolden. Inmiddels ervaar ik ook zelf wat de effecten van yoga zijn en hoe fijn het is door yoga en mindfulness rust en kracht te vinden. Deze ervaringen wil ik ook graag meegeven aan kinderen. In 2017 heb ik daarom mijn diploma voor docent Kinderyoga en docent Therapeutische Kinderyoga behaald aan de Jip & Jan Academie van Helen Purperhart.

Begin 2017 heb ik mijn eigen bedrijf MATS Kinderyoga & Theater opgericht en ben ik volledig zelfstandig, om op zoveel mogelijk plekken kinderen blij te maken. Met al mijn ervaringen van de afgelopen jaren wil ik door middel van theater en yoga kinderen helpen zich te ontwikkelen.

Theater en yoga hebben zeker overeenkomsten met elkaar. Ze zorgen allebei voor groei. Een theaterles draait om expressie. Kinderen leren zich te verdiepen in een personage, een verhaal te maken en dit tijdens een voorstelling te laten zien aan een publiek. Een yogales werkt precies andersom. Kinderen leren te luisteren naar zichzelf: wat vind ik fijn en wat voel ik? Waar een theaterles naar buiten is gericht, is een yogales meer naar binnen gericht. Deze twee disciplines zijn een mooie aanvulling op elkaar.

Anne Renders

Capoeira gevorderden

Docente

Mijn verhaal

Met een dansachtergrond ben ik in 1999 gestart met capoeira aan het UCK bij Grupo Capoeira Brasil in Utrecht. Ik heb hiertoe besloten na het zien van een spectaculair optreden van deze groep. Het raakte me meteen en het was voor mij meteen duidelijk dat ik dat wilde gaan doen.

De cursus capoeira past enorm goed bij mensen met een speels karakter (en dus ook kinderen). Ik vind het doceren van capoeira inspirerend omdat kinderen minder remmingen/angsten hebben en geloven dat ze alles kunnen. Bij capoeira is dergelijk lef handig. Het is prachtig om mee te maken hoe kinderen door middel van capoeira zichzelf, hun lichaam, hun krachten leren kennen en hun valkuilen overwinnen. Daarom geef ik al zoveel jaar met veel plezier les aan de leuke kids van de CursusBSO.

Babiche Ronday

Beeldende musical en Je eigen korte film

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Babiche Ronday. Sinds mijn opleiding Writing for performance (faculteit Theater aan de HKU) en mijn opleiding tot Poppenspeler in 2010 maak ik objecttheater met jong en oud.
Ik maak voorstellingen voor theater, televisie en festivals. Ook geef ik les in het onderwijs op lagere en middelbare scholen, kunstacademies en op Buitenkunst.
Ik geniet van het creatieve potentieel dat kinderen zo duidelijk in zich hebben en vind het prachtig om hen met mijn projecten, lessen, cursussen en workshops te ondersteunen om zichzelf ten volle te ontwikkelen.
Bente Wilms

Bente Wilms

Teken je Wereld

Docente

Mijn verhaal

Hoi! Ik ben Bente, in 2016 afgestudeerd aan HKU Fine Art en actief als autonoom kunstenaar in
mijn eigen atelier. Tekenen doe ik al sinds ik een krijtje kan vasthouden en dit beperkt zich
inmiddels niet meer tot een a4tje, maar vult soms letterlijk een hele ruimte.

Met mijn passie en kennis van kunst doe ik graag meer. Sinds enkele jaren geef ik workshops in het
basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Ik word blij van het creatief bezig zijn met kinderen en
vind het leuk om prikkelend lesmateriaal te ontwikkelen. In 2021 ben ik daarom gestart met een
aanvullende opleiding aan de HKU om kunst docent te worden.

Wat ik wil overdragen in mijn lessen is het plezier van het maken, dat in kunst van alles mogelijk is
en dat het een spannende manier kan zijn om jezelf te ontdekken en te uiten. Experiment, proces
en persoonlijke ontwikkeling zijn voor mij belangrijke waarden. Geen goed of slecht en fouten
maken hoort erbij.

Mijn beeldend werk is te bekijken op bentewilms.nl

Bernhard Fitzgerald

Jouw perfecte Plaatje

Docent

Mijn verhaal

Mijn naam is Bernhard en ik ben sinds kort betrokken bij de CursusBSO. Ik ben zelf heel enthousiast over mijn huidige beroep, fotograaf, en daarom lijkt het me heel leuk om kinderen iets meer te leren over dat  prachtige medium….

Jarenlang heb ik een baan in het bedrijfsleven gehad, maar kort geleden ging het roer om. Ik wilde wat meer met mijn creativiteit en mijn passie voor fotografie doen. Eind 2020 ben ik dan ook afgestudeerd aan de School voor Fotografie in Utrecht en nu ben ik bezig er echt mijn beroep van te maken.

Ik woon in de Utrechtse ‘Bloemenbuurt’, samen met mijn vrouw Esther, onze twee katten (en twee kwartels). Naast fotograferen speel ik ook graag gitaar, ga af en toe een rondje hardlopen of bezoek ik een concert samen met vrienden.

Ik kijk ernaar uit om er samen met de kinderen gezellige, leerzame, inspirerende en creatieve lessen van te maken en voorzie nu al een prachtexpositie aan het einde van de reeks!

Biniam Berhé

Freesports

Docent

Cathelijne Kooi - van Dongen

4- en 5-jarigen, beeldend boek en eventueel achtervang voor Willie Wortel wordt elektrisch

Docente

Mijn verhaal

Mijn naam is Cathelijne en ik ben moeder van twee kinderen, die bij de CursusBSO verschillende cursussen volg(d)en. Als ouder ben ik blij met dit concept van opvang en cursus inéén, en ik vind het dan ook erg leuk dat ik daar nu zelf onderdeel van mag zijn.

Ik heb een technische achtergrond in Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft, en ben daarna overgestapt naar verschillende delen van het onderwijs, waaronder het primair onderwijs en de huiswerkbegeleiding. Nu begeleid ik kinderen tijdens technische worshops bij het KidsLab van de Bibliotheek Neude, of help ik ze verder bij een eigen project. Ik vind het heerlijk om met jonge kinderen te werken, kennis over te brengen en ze te zien ontdekken en groeien.

Een speciale band heb ik met 4- en 5-jarigen. Zet mij tussen een groep kleuters, en ik voel me als een vis in het water. Ik kan genieten van hun fantasiewereld en hun eerlijkheid (wat ze van dingen vinden), en zing en beweeg graag met ze tijdens mijn lessen.

Creatief blijf ik me graag ontwikkelen. Tijdens het eerste jaar Beeldende Kunst aan de HKU heb ik geleerd om op een andere manier naar de wereld om ons heen te kijken, en heb ik nieuwe materialen en technieken ontdekt zoals boekbinden.

In mijn vrije tijd wandel ik graag. Afgelopen zomer zijn we met het gezin het Pieterpad gestart vanuit Maastricht. Hopelijk komen daar binnenkort weer wat kilometers bij en als we dan onderweg ook nog een geocache vinden, is de wandeling compleet.

Chahna Willemsen

Parnassos

Coördinator

Mijn verhaal

Dit is een tekst blok

Daan van der Sande

Muziek Plus

Docent

Mijn verhaal

Hoi, mijn naam is Daan van der Sande.

Ik ben 25 jaar oud en studeer Docent Muziek in Leiden. Ik zit nu in mijn derde jaar van mijn opleiding en heb hiervoor 1,5 muziektherapie gestudeerd. Ik heb ook heel lang basgitaar gespeeld in een bandje, maar daar ben ik afgelopen november mee gestopt. Gitaar is mijn hoofdinstrument, maar daarnaast speel ik nog basgitaar, piano en zing ik graag.

Ik heb tijdens mijn studie op verschillende basisscholen en middelbare scholen lesgegeven. Mijn opleiding richt zich specifiek op het Vrije schoolonderwijs. Ik vind de visie op (muziek)onderwijs van de Vrijeschool erg inspirerend. Maar daarnaast heb ik ook ervaring in het lesgeven op reguliere- en montessorischolen.

Het leukste aan muziek vind ik het zelf creëren en improviseren. Ik wil de kinderen meenemen, inspireren en laten ontdekken wat muziek allemaal kan doen.

Eemke Koppelman

Willie Wortel wordt elektrisch

Docente

Mijn verhaal

Als kind was ik altijd aan het onderzoeken en uitvinden, dingen uit elkaar aan het halen en nieuwe dingen maken van de onderdelen. Knutselen was mijn lust en mijn leven, en dat is het eigenlijk tot op de dag van vandaag gebleven!

Zo ben ik na de PABO de kunstacademie gaan doen en in het bijzonder theatervormgeving, omdat daar alles wat ik leuk vind samenkomt: verhalen verzinnen, nieuwe werelden creëren en dat liefst samen met een groep mensen doen. Bovendien was het ook heel praktisch: decors verzinnen en bouwen, kostuums bedenken en maken, etc.

Inmiddels heb ik sinds 1994 een eigen bedrijf: Eemke Koppelman Createur d’Ambiance, dienstverlening voor uitvoerende kunst. Naast theatervormgeving doe ik veel decoratiewerk voor feesten en evenementen, muurschilderingen e.d.

Maar het lesgeven aan kinderen is mij ook altijd blijven boeien en naast mijn theaterwerk ben ik dit blijven doen als creatieve workshopbegeleider, als techniek-docent en op kinderfeestjes. Meestal creatieve lessen, maar de laatste jaren ook techniek en wetenschap. In het schooljaar ’12-’13 gaf ik techniek- en wetenschapsles op een basisschool bij groep 1/2 t/m 6.

Bij mij staat niet het eindresultaat centraal, maar de weg ernaartoe. Nieuwsgierigheid is hierbij het belangrijkste: vragen stellen en uitproberen, zo kom je erachter hoe iets werkt en waarom en of het ook anders kan.

Ella Verhagen

4- en 5-jarigen maandag

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Ella, trotse boerendochter, partner, moeder en oma.

Na 20 jaar in de kinderopvang, mocht ik opnieuw kiezen wat ik wilde worden. Door mijn massage opleidingen, cursussen en het diploma Kindermassage Therapeut, weet ik waar ik echt blij van word: Het werken met kinderen!

Sinds 2018 heb ik mijn eigen massagepraktijk in Wittevrouwen: MetZonderHanden.nl. Naast de individuele op massage gerichte therapie voor kinderen, vind ik het erg leuk om met een groep aan de slag te gaan.Ik bedacht lessen met een mix van wat ik in mijn opleidingen heb geleerd. Ik combineer mindfulness, kinderyogaspelletjes, Braingym, ademspel, verhalen en meer in speelse lessen, met inspanning, ontspanning en spel.

Mijn missie is om kinderen te leren hoe ze beter de drukte uit hun hoofd kunnen halen en vertrouwen op hun lichaam. Heerlijk toch, om dat al op jonge leeftijd te leren!
Fijn om dat op de CursusBSO te kunnen aanbieden.

Daarnaast ben ik invaller, zodat je mij op meer locaties kunt tegenkomen.

Jolet Lommen

4- en 5-jarigen bewegen en assistent Voetbal

Docente en assistent

Mijn verhaal

Mijn naam is Jolet Lommen, ik ben 25 jaar en afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener aan de Hogeschool Utrecht, accentroute Jeugd.

Sport is voor mij onmisbaar, het is een uitlaatklep. Het geeft mij ontspanning en verbinding met mijn lijf en geest en verbinding met anderen. Ik heb verschillende sporten beoefend. Tien jaar ben ik actief geweest in de vechtsport Kung-Fu en ik heb op hoog niveau gedanst. Vanaf mijn derde levensjaar ben ik te vinden op het voetbalveld.

Bij Sporting ’70 begon ik als klein meisje met voetballen. Samen met mijn vriendjes en vriendinnetjes voetballen op de club of in De Achtertuin (de speeltuin bij mijn ouderlijk huis) was het mooiste wat er was. Na vele jaren bij Sporting ’70 heb ik vervolgens mooie stappen mogen zetten. Ik ging naar SV Saestum in Zeist, heb bij VV Alkmaar gespeeld in de eredivisie en afgelopen jaar heb ik op het hoogste niveau in België gespeeld bij de KAA Gent Ladies.
Als speelster wil ik altijd het beste in mijn mede speelsters naar boven halen. Dit doe ik door hen te coachen met mijn enthousiasme en gedrevenheid, zodat zij het maximale in zichzelf naar boven halen en net een stapje extra willen zetten voor het team. Dit is ook wat ik inzet bij mijn werk met kinderen. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld ook als vrijwilligster bij de KAA Gent Foundation voetbaltraining gegeven aan kinderen uit kansarme wijken. Door de juiste coaching, vragen en ondersteuning en soms gewoon een luisterend oor bieden, hen triggeren om zelf met oplossingen te komen voor een situatie. Of het nou voetbaltechnisch is of juist om zaken naast het voetbal gaat.

Verder ben ik nooit het meisje met de droom geweest en zijn voor mij andere zaken in het leven belangrijker. Op de kinderen wil ik ook overbrengen dat je altijd je hart moet volgen en kijken waar jij gelukkig van wordt, plezier moet altijd voorop staan. Daarom heb ik nu de keus gemaakt om te stoppen met voetballen op hoog niveau, het is goed zo en tijd voor nieuwe avonturen. Naast mijn werk bij de Cursus BSO ga ik starten met een nieuwe opleiding Interior Design & Styling aan de Jan des Bouvrie Academy.

Lizet Willems

Zimihc

Coördinator

Mijn verhaal

Mijn naam is Lizet, ik heb theater met de paplepel ingegoten gekregen. Mijn beide ouders zijn dramadocent en namen mij van jongs af aan mee naar vele voorstellingen. Ik ben bij wijze van spreken opgegroeid in de coulissen van het theater.

Ik heb veel toneelgespeeld, lesgegeven en theatervoorstellingen gemaakt. Wanneer ik met een nieuwe groep begin, kijk ik eerst goed wie de kinderen zijn en wat zij kunnen en willen. Op deze manier kan ik zien wat zij willen en kunnen leren.

Ik vind het heel belangrijk dat de sfeer in de groep fijn is. In een veilige, warme omgeving groeit je zelfvertrouwen en zit je lekkerder in je vel. Dit heb ik met name geleerd bij mijn opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming. Als dit aan de orde is kan je ook veel beter toneelspelen. Ik hou zelf vooral van toneelstukken waarbij het publiek zich helemaal kan inleven in het spel en de emoties van de acteurs. In de vorige periode heb ik dramales gegeven aan kinderen van 4 en 5 jaar en hier gaat het mij meer om emoties te leren kennen, dieren en mensen na te kunnen doen en zelfverzekerder te worden met bewegen en spreken.

Margriet Pen

Knutselbubbel en Textiel atelier

Coördinator en Docente

Mijn verhaal

Mijn naam is Margriet Pen, ik ben 55 jaar en moeder van drie volwassen kinderen en oma van twee kleinzoons. Ik kom uit Zutphen en groeide op bij ouders die creativiteit door de pap van alle kinderen mengden. Aan het eind van mijn kindertijd beheerste ik veel verschillende technieken en was mijn creativiteit makkelijk toegankelijk.

Ik ging in Utrecht aan de Hogeschool voor de Kunsten theater en drama studeren. Ik heb de opleiding met veel plezier gedaan en heel veel geleerd, maar het bleek tijdelijk leuk. Ik ben altijd blijven maken en zo werd ik steeds beter in de technieken die ik al beheerste en leerde ik, waar me dat leuk leek of nodig was, nieuwe bij.

Dat bleef niet onopgemerkt en dus werd ik gevraagd om op de school van mijn kinderen vormgevingsklusjes te doen en met de leerkracht van groep 7 samen de handenarbeidlessen mee te bedenken en geven. Daarna werd het steeds meer: een vormgevingsopdracht, een baantje op een andere school, workshops als vakleerkracht op verschillende BSO’s, open atelier in mijn eigen huiskamer en ruim 5 jaar als pedagogisch medewerker op een gewone BSO, met de nadruk op knutselen. Kortom, een schat aan leermomenten en een bak aan ervaring.

Ik heb bijzonder veel plezier in het werken met kinderen. Ik hou ervan de eigenheid van elk kind aan te spreken en te stimuleren. Technieken aanleren vind ik belangrijk, ik hou er van ze iets te laten maken waar ze trots op zijn, op de grens te werken van wat ze al kunnen. Daarnaast leer ik ook van kinderen, elke dag opnieuw.

Op de CursusBSO geef ik textiele werkvormen. Hergebruik heeft daarin zeker een plek, want dat doe ik eigenlijk het liefst: van iets ouds weer iets mooi nieuws (laten) maken.

Michelle Buffart

Voorwaarts, Beeldend boek

Coördinator, docente

Mijn verhaal

Ik ben Michelle Buffart, ik ben op maandag, dinsdag en donderdag de coördinator op Parnassos. Ik ben van oorsprong creatief therapeut beeldend vormen en heb al veel in mijn leven met kinderen gewerkt.

Ik ga nu bij de CursusBSO het vierde schooljaar in. Het leuke aan het werken op de CursusBSO is om met allemaal creatieve docenten samen te werken en om dagelijks de blije gezichten van de kinderen te zien. Ze leren op de CursusBSO veel, vooral ook niet allerdaagse dingen, zoals bijvoorbeeld zelf vuur maken, striptekenen, zelf leuke circus acts maken of meer zelfvertrouwen krijgen bij Capoeira. Het is leuk om de kinderen te zien groeien en om ze gedurende de jaren in de verschillende cursussen groot te zien worden.

Het werken in het team voelt als een grote familie en een ieder draagt zijn steentje bij om het de kinderen zoveel mogelijk naar hun zin te maken. We zijn er voor de kinderen en voor elkaar.

Verena Willemse

4- en 5-jarigen donderdag

Docente

Mijn verhaal

Hoi, ik ben Verena en ik ben kunstenares en docente met een groen hart. Ik ontwikkel en verzorg bijzondere kunstprojecten op maat voor alle leeftijden.

Aan de hand van een gewenst thema, materiaal of techniek verzorg ik lessen waarbij kinderen hun eigen creativiteit ontdekken en ontwikkelen. Ook de koppeling aan lesstof van diverse schoolvakken is mogelijk. Hierdoor ontstaat verdieping van kennis en leren kinderen met plezier, terwijl ze ervaren wat kunst voor hen kan betekenen.

Vaak leg ik verbanden met techniek, wetenschap en natuureducatie. Het doen van proefjes en onderzoek hoort daar natuurlijk bij en is hartstikke leuk! Duurzaamheid vind ik heel belangrijk en dat zie je duidelijk terug in het materiaalgebruik.

In de workshops zijn het creatieve proces en het eindresultaat even belangrijk. Ik vind niets mooier dan een kind dat glundert van trots over wat het heeft bereikt. Kom verzinnen, vergelijken, verbinden, vervormen en verwonder je!

Wietske Vogels

Hoelahoep & Acrobatiek, Koken en Bakken

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Wietske Vogels, woon in Tienhoven en ben circustheatermaker. Uit wat ooit begon als een hobby vuurdansen, is mijn passie voor circus ontstaan.

In 2007 ben ik de opleiding ‘Circus and Performance Art’ aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg gaan volgen waar ik in 2011 afstudeerde. Sindsdien maak ik acts en voorstellingen voor festivals, theaters en scholen. Meestal voor familie- en kinderpubliek. Daarnaast geef ik af en toe les en workshops. Ik heb verschillende disciplines beoefend: zwaaiende en statische trapeze, cloud swing, tissue, verticaal touw, partner acrobatiek. Maar nu draait alles bij mij om cirkels. Mijn voornaamste circusspecialisaties zijn hula hoop, ring-manipulatie en luchtring.

Onlangs heb ik een clownsopleiding gedaan bij de School voor Clown & Leven hier in Utrecht. Erg leuk! Voordat ik de weg van het circus in ben geslagen heb ik gestudeerd en gewerkt in de zorg. Ik heb de opleidingen SPW en HBO-V afgerond en gewerkt in de verstandelijk gehandicapten zorg en kinderopvang.

Zoë Reef

Streetdance

Docente

Xenia Wever

Capoeira beginners en Patisserie

Docente

Mijn verhaal

Ik ben Xenia Wever en ik werk al een aantal jaren met veel plezier bij de CursusBSO. Naast het werk bij de BSO geef ik bijles aan kinderen van de basisschool. In de zomer werk ik vaak in een speeltuin. In mijn vrije tijd teken, schilder en lees ik graag. Verder beoefen ik nu al zo’n 6 jaar capoeira.

Een vriendin heeft ooit gezegd: ‘Ik kan me geen Xenia voorstellen zonder kinderen.’ Toch was het voor mij zoeken naar wat ik dan precies wilde “worden”. Ik heb mijn bachelor Pedagogische Wetenschappen afgerond en daarna mijn master Gezinspedagogiek en doe nu deeltijd pabo. Binnenkort mag ik mezelf een echte “juf” noemen.

Via Anne Renders ben ik een aantal jaar geleden bij de CursusBSO terechtgekomen. Ik ben één van de vaste “capoeirajuffen” bij de BSO maar ik geef ook weleens een andere cursus zoals Ontdek je talent. Daarnaast haal ik verschillende groepen kinderen op van school. In mijn cursussen is er natuurlijk een basis die ik de kinderen wil leren maar de precieze invulling van de cursus is elke keer anders, gebaseerd op wat de kinderen willen en kunnen.

Het werken met de kinderen op de BSO maakt mij gelukkig en in mijn werk probeer ik ook bij te dragen aan het geluk van de kinderen. Ik geniet elke keer weer evenveel van het geven van de cursussen als van de interactie met de kinderen. Geen enkel kind is hetzelfde en ook elke groep is anders. Dat vind ik interessant en leuk!

Als de kinderen het naar hun zin hebben, zich veilig voelen en zich gezien en gehoord voelen, als ik ze zie groeien, ben ik blij en is mijn doel bereikt!

Heeft u een vraag? neem dan gerust contact met ons op: